jak na instagram

Jak na instagram – 5 tipů (nejen) pro začátečníky

Rozhodně si tímto článkem nechci hrát na něco, co nejsem. Mám na instagramu kolem 300 followerů, což je celkem málo. I tak se mi v poslední době daří stabilnější růst. Ráda bych se podělila se svými tipy, jak na instagram. Jak i přes nepřízeň algoritmu získávat nové sledovatele, srdíčka a komentáře.

Některé věci jsou vcelku logické, ale potřebovala jsem pošťouchnout, abych je taky sama za sebe aplikovala do praxe. Ty body jsem si nevycucala z prstu sama, ale udělala jsem si vlastní průzkum různých zahraničních článků, jak na instagram a zkoušela je aplikovat na tom svém. Hodně mi k tomu pomohl pinterest. Ta stačí jednoduše napsat instagram tips a vyjede ti tam hodně obrázků a k nim článků (stačí kliknout na obrázek).

A když si těchto článků projdeš několik, zjistíš, že se vesměs opakují, jenom se třeba liší ve formě podání. Já se pokusila tyto tipy dát dohromady podle toho, co funguje u mého účtu.

Jak jsem psala už na začátku, nejsem žádný velký účet. Svých 300 jsem pokořila asi ani ne před týdnem. Někomu tedy tento článek může přijít jako namyšlenost, tak to ale není. Chci se jenom podělit, co mi funguje, i když jsem jenom malá rybka v oceánu. Než jsem ale překonala těch 300, tak jsem se kolik měsíců plácala v tom, že se čísla vůbec nehýbala. Přišel nějaký podivný ruský účet, který hned sledovat přestal, apod. A takové sledovatele asi nikdo nechceme. Jak tedy získat normální, slušný, český/slovenský, sledovatele, kterým se bude líbit náš obsah? Jak jsem já získala asi 40 followers během zhruba tří týdnů?

Smysluplné komentáře a spojení

Smysluplné je v tomto podání to důležité. Každý asi umí napsat denně stovku komentářů s přiblblým srdíčkem, které je nic neříkající a nevypovídající. Jasně, někdy se jenom obyčejné srdíčko hodí, ale netřeba tak komentovat stovky fotek denně. To svědčí jenom o naší marné snaze obrátit k sobě pozornost, když vlastně ani nemáme co nabídnout a chceme jenom srdíčka nazpět.

Pro instagram je typické ono srdíčko, měli bychom proto šířit lásku, ukázat, že se zajímáme i o to, co postuje někdo jiný. Protože když se my nezajímáme a jenom postujeme svoje, proč by se měl někdo zajímat o nás? Šiřme lásku a ta se nám bude vracet. V tomhle případě to znamená číst si popisky u fotek a pokud je co říct, napsat smysluplný komentář.

Instagram je o spojení lidí

Lidé potřebují cítit nějaké spojení. Pokud někdo postuje fotku, u které napíše, že má dneska fakt blbý den a co všechno se mu podělalo a prosí o nějakou radu a ty mu tam dáš komentář “<3” či “pěkný klobouk”, o čem to svědčí? Buď se ti fakt líbil klobouk, což je v pořádku, nebo prostě jenom chceš psát komentáře a získávat zpětnou vazbu. Jenže ten daný konkrétní člověk toužil o nějaké hlubší spojení na základě toho, co k popisku fotky napsal. Pokud mu tam napíšeš radu, jak si rozradostnit den, jaká je pravděpodobnost, že tvůj profil navštíví spíš, než “pěkný klobouk”?

Když se budeš aktivně věnovat smysluplnému komentování nejen svých potenciálních budoucích followers, je slušná šance, že jich dost získáš. Řekněme, že napíšeš denně 50 smysluplných komentářů, je šance, že získáš 25 nových followerů za den. A když má měsíc těch 30 dní, to je 750 potenciálních nových followerů měsíčně. Tenhle příklad je ale jenom ilustrativní, protože to všechno závisí na mnoha faktorech.

Jak najít příspěvky ke komentování

Můj tip zní: hledej podle hashtagů. Sledování # ti může pomoci najít to správné publikum pro tvůj instagram. Hashtagy používá snad každý a když najdeš nějaké své oblíbené a ty budeš sledovat, objevíš klidně i nové účty na komentování a další potenciální followery.

Vyplatí se take sledovat své oblíbené účty a jaké oni používají hashtagy. Ty pak sledovat a klidně i používat na svém účtu. O tom víc v části věnované právě hashtagům.

Příspěvky ke komentování hledej nejen u svých oblíbených účtů, ale i podle používaných hashtagů. Komentuj nejen lidi, které sleduješ, ale i ty, kteří sledují tebe. Je fajn posílat nějakou tu instagramovou lásku dál.

Když budeš jenom jako namyšlenec doufat, že bez nějaké snahy získáš nové sledovatele, tak neuspěješ. Instagram je vážně o spojení a pokud začínáš teď, je to sakra těžké. Chce to se tomu věnovat. Malé, právě se rozvíjející účty nemají výhodu třeba youtuberů, kteří jsou slavní a mají statisíce followerů. No, hlavně to chce vytrvat.

Share 4 share – sdílení za sdílení

Tento koncept je celkem jednoduchým nástrojem, jak ke svému účtu přilákat více cizích a nových lidí. A nových potencionálních followers. Stačí se nebát a domluvit se s majitelem jiného účtu, jestli se navzájem budete sdílet. Mně se líbí sdílení se navzájem ve stories. Stačí udělat třeba printescreen profilu, který chceš sdílet, označit ho tam @ a publikovat. Anglicky se to označuje jako share4share, tedy sdílení za sdílení. A je to super nástroj, jak na instagram a jeho růst mezi další lidi.

Pozor ale, to, že se s někým domluvíš, neznamená, že toho člověka nutně musíš sledovat. Tady je jenom o vzájemnou propagaci, výpomoc. Nikdo ale neříká, že ho třeba nezačneš sledovat jindy, až víc pronikneš do jeho účtu. Taky ale se neboj odmítnout, pokud ti nějaký profil na vzájemné sdílení bude nesympatický.

Stanov přesné podmínky

Já když nabízím možnost share4share, inzeruji na facebookových blogerských skupinách, jelikož jsem blogerka. Napíši, že mám menší účet o 300+ sledovatelých a že jsem aktivní v komentování, likování a sdílení. A že bych ráda sdílela někoho podobného. Buď se někdo ozve, nebo ne. Pak se stačí vzájemně domluvit na formě sdílení. Když si tedy padnete do oka.

Může se stát, že se setkáš s negativní reakcí na odmítnutí sdílení. To se mi stalo nedávno a je třeba si z toho nic nedělat. Popsala jsem do inzerátu své podmínky a ozvala se mi slečna. Když jsem si ale prohlídla její profil, tak jsem si všimla, že postovala fotku asi tak 1x za měsíc a navíc se mi nelíbil její feed. Slušně jsem jí napsala, že mi jedna fotka za měsíc nepřijde jako aktivní uživatel a sdílení jsem tedy odmítla. To se slečně samozřejmě nelíbilo a pustila se do mě. Je třeba si z toho nic nedělat, člověka zablokovat a jít dál.

Zavedla jsem si rituál #sdílecísobota, kdy se snažím jiné profily sdílet většinou v sobotu. Někoho oslovím, napíšu na facebook a buď se to rozjede, nebo ne. Většinou se ale někdo chytí a já tak objevím nějaké nové účty, které můžu sdílet a někod zase sdílí mě, je to win-win situace.

Víc fotek v jednom příspěvku

Víš, že instagram ukáže tvoje fotky více lidem, pokud jich dáváš víc do jednoho příspěvku? Je to ta možnost zadat až 10 fotografií a pokud někdo, kdo právě projíždí feed, neolajkuje tu první z výběru, ukáže se mu pak další z těch třeba deseti.

Konkrétněji. Pokud do jednoho příspěvku nahraješ třeba tři fotky, tak se nejprve ukáže ta první. Kdo neprovede žádnou interakci, tak se mu při další aktualizaci ukáže ta druhá fotka z výběru. Pak je větší šance, že třeba dostaneš srdíčko nebo komentář.

#hashtagy#

Něco málo o # jsem psala už nahoře v sekci smysluplného komentování. Pokud najdeš ty svoje správný hashtagy, máš napůl vyhráno. Je třeba si pamatovat, že čím víc příspěvků je pod daným #, tím menší máš šanci, že si toho tvého někdo všimne.

U příspěvku můžeš použít až 30 hashtagů a klidně neváhej je využít všechny. Ale smysluplně. Pokud použiješ # jako #likeforlike #ootd a jiné podobné, kde jsou miliony příspěvků, asi si tě nikdo nevšimne. Na hashtagy musí člověk chytře, což zabírá čas a ne každýmu se musí chtít. Není ani třeba se bát českých hashtagů s háčky a čárkami. Nejsou pod nimi miliony příspěvků a tak je velká pravděpodobnost, že si někdo všimne právě tvého příspěvku.

Já osobně mám svých několik předpřipravených hashtagů s ohledem na to, že jsem bloggerka, které přidávám do každého příspěvku. A k tomu pak vybírám konkrétněji. Například cestování, názvy značek, míst, apod. A jak jsem psala, není od věci sledovat, jaké # používají tvé oblíbené profily a taky je zapojit do svého feedu.

Na horních obrázcích si můžeš všimnout 1. kolik přípsěvků je pod daným hashtagem a také jaké jsou související #. To znamená, jaké další můžeš sledovat a komentovat, případně používat do svých vlastních příspěvků. A u 2. obrázku vidíš, kolik přišlo lidí na daný příspěvek právě z použití #. A jiné další statistiky. Takové statistiky uvidíš pouze, pokud máš firemní profil, kde se ukazují různé statistiky. Ale nemusíš mít přímo firmu, 😉 je tam i možnost vybrat si, že jsi bloger či blogerka :).

Instagram Stories

Stories jsou oblíbeným doplňkem instagramu, kterou daný uživatel vidí vlastně jako první a hned nahoře, když instagram otevře. Osobně můžu říct, že jako první projíždím stories a až pak případně chodím na samotné feedy. Stories jsou důležitou součástí instagramu, které je třeba se věnovat. Nabízejí spoustu možností, dá se tam sdílet, dávat #. Ano přesně tak, do stories můžeš dávat # a schovat je třeba pod nějaký gif nebo obrázek. Dokonce tam můžeš sdílet i své nové fotky.

Jak sdílet nové fotky z feedu ve stories ukazují dva horní obrázky. Není to nic složitého, ale překvapilo by tě, kolik lidí mi psalo, jak to vlastně dělám. Stačí u vybrané fotky kliknout na tu obálku či šipku nebo co to je vedle možnosti srdíčka a komentáře a následně dát přidat do příběhu. Pak to můžeš upravovat jako každé jiné stories. Takhle můžeš sdílet nejen svoje fotky, ale i fotky jiných. A uplatnit to třeba při sdílení za sdílení.

Co na instagramu nedělat

Dost jsem se o tom vyjádřila v tomto článku, o fenoménu follow to unfollow, za který bych nejraději sekala prsty. Ale jsou i další věci, které se nevyplatí na instagramu dělat. Máš právo sledovat koho chceš a přestat sledovat koho chceš, když už ti jeho obsah není blízký. Není ale úplně cool sledovat někoho jenom proto, abych ho pak sledovat přestala, když mě on začne sledovat. Já osobně takové lidi hned sledovat přestávám taky, protože co z takových mám.

Nebýt otrokem čísel – sledovat, jak ti sledovatele přibývají a ubývají může být fakt dost na palici. Ono to fakt trvá, někdy i měsíce a roky. Pokud nejsi světoznámá celebrita, tak to nepůjde ze dne na den.

Nesmyslné komentáře taky nejsou úplně výhra a já osobně třeba mažu takové od různých polských účtů, které ani nevím, co říkají a rozhodně nesouvisí s příspěvkem, který jsem publikovala. Takové účty pak i blokuji, aby mi třeba nekazily statistiky.

Jak na instagram? Hlavně vytrvat

Jak na instagram není vlastně žádná velká věda. Zvládají to jiní, tak proč ne i ty. Jenom je třeba si uvědomit, že nic není zadarmo a klidně tam strávíš i hodiny různým komentováním, analyzováním, hledáním, apod. Jenže když vytrváš, tak to bude stát za to.

Návodů jak na instagram se dají psát desítky, toto jsem chtěla pojmout jako takovou pomoc pro ty, co jsou na tom jako já. Chtějí se rozvíjet, ale zatím neví jak. Já používám všech pět bodů ke svému růstu a rostu. Berte tento článek třeba jako odrazový můstek. A pokud by vás zajímalo něco víc, klidně o tom napíšu, stačí se ozvat. Ráda se podělím o své tipy.

Můžete mě sledovat na mém instagramu @jeveronika, stejně tak mi tam klidně pošlete zprávu, pokud se budete chtít navzájem sdílet.

Jestli se ti článek líbil či nelíbil, můžeš se vyjádřit v komentáři. Případně uvítám další tipy, o čem dál psát, co by tě zajímalo, co si chceš přečíst, návody, rady, tipy 🙂

Verča

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..